Az Infraszauna használata: a tökéletes szaunázás lépései

Az infraszauna számos jótékony élettani hatással bír, ha rendszeresen használjuk. Azonban érdemes szem előtt tartani, hogy alapvető dolgokban tér el a hagyományos finn szaunától és gőzszaunától.

A mostani cikkünk azoknak szól, akik nem járatosak az infraszauna használatában, illetve azoknak, akik szeretnék jobban megismerni ezt a kiváló, modern eszközt, amelyet érdemes beszereznie mindenkinek.

Az infraszauna jótékony egészségügyi hatásai

Kezdjük a jótékony hatásokkal. Az infrasugarak hatására, az intenzív izzadásnak köszönhetően jelentős mennyiségű kalóriát éget el a testünk. Fél óra – negyven perc infraszaunázás akár 300-500 kalóriától is megszabadíthat.

Mindez annak köszönhető, hogy az infrasugarak, természetüknél fogva, kevéssé melegíti a levegőt, ellenben azokat a testeket sokkal inkább, amelyeket elérnek. Emiatt az infrakabinban általában olyan 40 °C körül alakul a levegő hőmérséklete.

Ugyanakkor fontos szem előtt tartani, hogy az infraszauna nem gyógyászati segédeszköz és az önkezelésre éppen úgy nem javallott, ahogy gyógyszert se érdemes orvosi konzultáció nélkül szedni! Továbbá ha gondod van a vérnyomásoddal vagy a keringéseddel, mindenképpen beszéld meg szakorvossal, javasolja-e infraszauna használatát!

Az infraszauna jótékonyan erősíti az immunrendszert, mert ahogy megemelkedik a belső hőmérsékletünk, úgy fokozódik a kórokozók elleni hatékony védelem, pl. megfázás során.

Emellett élénkítő hatással is bír, hiszen a testünk, a finn- és a gőzszaunával ellentétben, felfrissül. Gondold meg, milyen jó érzés egy fárasztó nap után nem úgy szállni ki a szauna kabinból, hogy menten elalszol. Ellenkezőleg, tettre készen, mintha egy jót aludtál volna!

Szintén jól használható az infraszauna a stresszoldás és relaxáció során. Heti három-négy alkalommal fél óra, negyven perc teljes nyugalom, béke és lazítás mindenkinek jót tesz.

Az infraszauna méregtelenít

Fontos különbség a hagyományos szaunákkal szemben, hogy az infrakabinban az izzadságnak csak 70- 80%-a víz, a többi olyan méreganyag, vagy feleslegesen tárolt alapanyag (például koleszterin és zsírsavak), amelyekre (aktuálisan) nincs szüksége a szervezetnek.

Az infrasugárzás hatására, a hagyományos szaunákkal szemben, akár ötször-hétszer annyi méreganyag is felszabadulhat. Összehasonlításként az izzadság 96-98%-a víz a finn- vagy gőzszaunákban.

Az infraszauna jól kiegészíti a rendszeres testmozgást

Tény, hogy a rendszeres mozgás és sportolás fontos a kiegyensúlyozott élethez, ám adott körülmények között (például karantén idején) az infraszauna használata kiválóan helyettesíti alkalmanként az edzést.

Ráadásul azoknak is megfelelő megoldás, akik jobban szeretnek olvasni vagy meditálni, mint futópadon kocogni vagy súlyzókat emelgetni.

Az infraszauna segít a bőrápolásban is

A hölgyek jellemzően amiatt is előnyben részesítik az infrakabinokat, mert például a gőzszaunával szemben az infraszauna kevéssé ráncosítja a bőrt.

Sőt ellenkezőleg: igencsak kitisztítja a bőrünk pórusait, továbbá rendszeres használat esetén fokozatosan eltünteti a narancsbőrt, illetve más, a testúlygyarapodás (vagy gyors fogyás) miatti bőrhibákat.

A cellulitisz ugyan nem súlyos elváltozás a bőrben, ám a hölgyek többsége irtózik tőle. Milyen remek érzés volna, ha lenne egy eszköz, ami tényleg hatékonyan csökkenti, vagy akár el is mulaszthatja a narancsbőrt, igaz? Nos, az Emaki.hu kínálatában kapható infraszaunák rendszeres használatával kiválthatók a (méreg)drága és gyakorta alig hatékony krémek.

Emellett az ekcéma kezelésében is hatékony eszköz lehet egy infraszauna. Kiegyensúlyozott táplálkozással és megfelelő vitaminbevitellel kombinálva az infraszauna rendszeres használata – heti 3-4 alkalom – segíti a bőr regenerációs folyamatát, a rugalmasság megőrzését.

Az infraszauna segít a fogyásban

Megannyi tanulmány bizonyítja azt, amit a saját bőrünkön tapasztalhatunk, azaz hogy az infrasugarak a számos kedvező élettani hatáson felül az alkatot is formálják.

Az infrakabinban a 2-25 mikrométeres hullámhosszú infrasugarak a szaunázás során fél centiméter mélyen is behatolnak a bőr felszíne alá. A melegítő hatást belülről kifelé fejtik ki.

Ennek köszönhetően kitágulnak az erek, a vérkeringés felgyorsul, és ez jótékonyan serkenti az anyagcserét és méregtelenítést. Emellett – természetesen – beindul és fokozódik az izzadás is.

Így használd az infraszaunád

Nagyon tömören összefoglalva, az infraszauna helyes használatához a következők szükségesek, hogy teljesen kifejthesse jótékony hatásait:

  1. heti 3-4 alkalommal használd, alkalmanként 30-40 percig,
  2. legalább 45 °C legyen a kabin belső hőmérséklete
  3. hidratálj sokat előtte, közben és utána is.

A tökéletes szaunázás lépései infraszaunával

Részletesebben kifejtve, az alábbiakat tedd meg azért, hogy igazán tökéletes legyen minden alkalom az infraszaunádban.

Mielőtt beülnél az infrakabinba, az előtt legalább fél órával igyál meg fél liter szénsavmentes (ásvány)vizet, vagy ugyanennyi könnyű teát. A fokozott folyadékbevitel egyébként minden nap ajánlott.

Szaunázás közben szintén fogyassz el legalább fél liter vizet, hogy fokozd az izzadást. Az optimális fogyáshoz emellett elengedhetetlen a rendszeres és kiegyensúlyozott testmozgás is. Önmagában az infrakabin se csodaszer!

Hetente használd három-négy alkalommal az infraszaunád és ilyenkor legalább fél órát tölts a kabinban, de háromnegyed óránál többet nem nagyon érdemes. Akkor ülj be, amikor a kabinhőmérséklet meghaladja a 45 °C-ot.

Az étrendedre is figyelj oda: sok zöldség és gyümölcs, sovány húsok, inkább halak alkossák a menüt, annyi szénhidráttal, amennyi feltétlenül muszáj, és persze kerüld a cukrot!

A tökéletes hatás eléréséhez fontos a rendszeresség. A havi egy-két alkalom legfeljebb a lelkiismeret megnyugtatására elegendő.

Mindehhez persze szükséged lesz egy kiváló minőségű infrakabinra, amit most megvásárolhatsz az Emaki.hu infraszauna kínálatából!